Rize'de 15 Mahallede Su Kesintisi Yaşanacak Rize'de 15 Mahallede Su Kesintisi Yaşanacak

Rize'nin Hemşin ilçesinde Kentsel Dönüşüm Projesi ile birlikte turizme yönelik çalışmalarda başlatıldı.

Bu yıl içerisinde açılması planlanan Rize-Artvin Havalimanı'na 20 kilometre uzaklıkta yer alan ilçede turizm beklentisi de arttı.

İlçedeki turizm faaliyetleri hakkında bilgiler veren Belediye Başkanı Halim Kazım Bekar, 'Hem kentsel dönüşüm hem de turizm altyapısı çalışmalarına devam ediyoruz. Doğa Koruma Milli Parklar Müdürlüğü tarafından bitiren 'Hemşin Şelaleleri Tabiat Parkı'mız var. Bu yıl ocak ayında hizmete açtık. Bu yıl içerisinde yaklaşık 25 bin ziyaretçiyi orada ağırladık. Mevcut iki şelalemizden birisini hizmete açtık. İnşallah 2021 yılında ikinci şelalemizi de hizmete açacağız. Hem sahile hem de ilçe merkezine yakın bir yerde 1100 metrelik bir yürüyüş yolu yaptık. Ayrıca Gito-Kantarlı yolu üzerinde bir şelale tespit ettik. Onunda yolu tamamlandı. Milli Parklar orayı da yakın zamanda tabiat anıtı ilan edecek. Orası da tamamlanınca hem şelaleleri hem de bakir güzellikleriyle Hemşin, Rize ve Karadeniz'in parlayan yıldızı olacak' ifadelerini kullandı.

'İlçemizi Farklı Bir Konuma Getireceğiz'

Turizmin uzun soluklu bir iş olduğunu belirten Bekar, 'Biz üzerimize düşeni yapmak konusunda hızlı adımlarla ilerliyoruz. Hemşin-Çamlıhemşin bağlantı yolu Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından projelendirildi. 2,5 kilometrelik şehir geçişi ihale edildi. İnşallah bir aksilik olmazsa kalan kısmı da 2021 yılında ihale edilecek. Buradan Çamlıhemşin'e yaklaşık 10,5 kilometre. Yani havalimanından çıkan bir turist 20-25 dakikada Çamlıhemşin'e ulaşabilecek. Çamlıhemşin'e gelen turist farklı bir vadiyi seçecek. Hem Çamlıhemşin trafiğinin yoğun yükünü almış olacağız hem de iki ilçeyi turizm açısında birbirine entegre edeceğiz. Bu bizim çok önemsediğimiz bir konu. İnşallah 2-3 sene içerisinde bunları tamamlayarak, ilçemizi farklı bir konuma getireceğiz' diye konuştu.

Bekar, turizm konusunda vatandaşlarında heyecanlı olduğunu ifade ederek, 'Köy ve mahallelerimizde ufak tefek de olsa bungalov evler, pansiyonlar, kafeteryalar yapılmaya başlandı. Bunları doğayı ve tabiatımızı bozmadan, koruyarak yapmaya çalışıyoruz.' dedi.