Cuma, müminlerin bayramıdır. Cuma günü yapılan ibadetlere iki kat sevap verilir. Bu gün işlenen günahlar da iki kat yazılır. Bilhassa, Cuma gününü, günahlardan kaçarak ibadetle geçirmeye çalışmalıdır! Allah-ü tela, Cuma gününü sadece Müslümanlara mahsus kılmıştır. Cuma süresi sonundaki ayeti kerimede mealen, 'Ey iman etmekle şereflenen kullarım! Cuma günü, öğle ezanı okunduğu zaman, hutbe dinlemek ve Cuma namazı kılmak için camiye koşunuz. Alışverişi bırakınız! Cuma namazı ve hutbe, size başka işlerinizden daha faydalıdır. Cuma namazını kıldıktan sonra, camiden çıkar, dünya işlerinizi yapmak için dağılabilirsiniz. Allah-ü teladan rızk bekleyerek çalışırsınız. Allah-ü telayı çok hatırlayınız ki, kurtulabilesiniz.' buyuruldu. Namazdan sonra, isteyen işine gider çalışır. İsteyen camide kalıp, namaz, Kur'an-ı Kerim, dua ile meşgul olur. (Riyadun-nasıhin
Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki, 'Cuma günü günah işlemeden selametle geçerse, diğer günler de selametle geçer.'(imam-ı Gazali
'Allah-ü telanın nazarında günlerin en kıymetlisi Cuma günüdür. O, Kurban ve Ramazan bayramı gününden de kıymetlidir.' Buharı
'Bir Müslüman, Cuma günü gusül abdesti alıp, Cuma namazına giderse, bir haftalık günahları af olur ve her adımı için sevap verilir.Riyadunnasıhin
'Özürsüz üç Cuma namazını kılmayanın kalbi mühürlenir, yani iyilik yapamaz olur.' (Hakim)
'Kendisine Cuma namazı farz olan her Müslüman alış verişini bırakıp Cuma namazına gitmesi farzdır. Ciddi özürsüz Cuma'ya gitmemek haramdır. Ezan okunurken de, alışveriş yapmak mekruhtur. Halbuki alış verişin kendisi helaldir. Yanı alınan mal mekruh değil, helaldir. Fakat ezan okunurken alış veriş yapılması mekruhtur.'(Dürer)
'Allah-ü telaya ve ahirete inanan, Cuma namazına gitsin.' Taberani 'Cuma namazına giderken, ayakları tozlanan ve çamurlanan kimseye, cehennem ateşi haramdır.' Tirmizi
'Cuma namazından sonra, yedi defa ihlas ve muavvizeteyn (yani iki kul euzüyü) okuyan kimseyi, Allah-ü tela, bir hafta, kazadan, beladan ve kötü işlerden korur.' (İbni Sünni)
'Seferi olana, Cuma namazı kılmak farz değildir.Kılarsa farz sevabı almış olur.' (Hindiyye)
Cuma namazına üç grup insan katılır. 1) Kişi var, namaza katılır, boş konuşma yapar. 2) Kişi var, namaza gelir dua eder. Bu kimse Allah-ü telaya duada bulunmuştur. Allah-ü tela dilerse onun istediğini hemen verir, dilerse vermez. 3) Kişi vardır, namaza gelir sadece dinler ve sükut eder, müminlerin arasındanayırarak geçmez, kimseye eza vermez. Onun bu namazı, daha önce geçen cumaya ve fazladan da üçgüne kadar günahlarına kefarettir. Bu hal cenabı hakkın şu sözüne binaendir; 'Kim bir hayır yaparsa bu kendisinden on misliyle kabul edilir' Enam.160
Cuma namazından bir rekata yetişen, Cuma namazına yetişmiştir.' Nesai